Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.08.2011 21:14 - Малко шопски хумор
Автор: tomich Категория: Забавление   
Прочетен: 14379 Коментари: 12 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



ПИСМО НА МЕРИ ДО РАДА

 Драга Радо,   Радо мари, веке си купихме парламент обширен и пространствен покрит с лъскав паркер. Купих си вносна всмуховпръсквачка за паяжините и пепело. На балконо си имаме лиандро и фокус. Сакъсчето и дебелата Мара им затрих происходо. Куфнята ми е обеспечена с финансови плочки. Да видиш пак какви сервизи имаме, какво удобничество. Имаме един сервиз дека си исхождаме сичките нужди. В най големио студ влазим у него, загалям си полите и ич не ме е еня за студо. Клеча си изхождам се и понекога  си четем списанието. Тъй ами! То да не е като на село га газехме калта зад плевнико. И в оня студ! Та докато си свършиш работата ти измръзне и нуждата и кълките! Да не дава господ! Думам на Ганчо да си купим и фотьоли за олу и нещо за колидоро.Думам му като седне човек на фотьоло газо му да потъне и да му арно като че ли е седнал у пъпако. А он ми дума, Умно го рече Марийке, ама сега имаме финансово растройство и не сме възможни. Че стане и оно, ама по-нататък. Ела ми Радо, да те срещнем как си я знам у олу, па като си расшетам с оня ми ти писуар на гюлове да петите, да видиш дали съм оная дека ме знаеш! Радо мари, знай га ме търсиш да не питаш за Мара, а питай за Мери, оти такъв ми е пиздонима. На обръщение така ме знаят сички из целио квартал на маалата. Па веке из градо съм си създала публичност и репутето ми е баш на место. А сега стига, па като дойдеш, че видиш сичката ми убосия на мойо живот.                                                                          С поздрав Мери.  



Този бисер на селския шопски хумор блесна пред очите ми като се ровех преди няколко дни в моите записки от случайно дочути и впечатлили ме разговори между най-различни хора по време на многобройните пътувания с тренове, автобуси, селски каручки и какво ли не. Не си спомням къде съм го чул или прочел, така че авторът, за съжаление, остава неизвестен поне за мене. Ако някой също е чел това разказче-писмо и знае кой е авторът му, нека да каже. Очевидно е, че не е написано много отдавна.

Автентичният шопски хумор (а също и този от Габровския край) е ненадминат по оригиналност и образност. Той е свеж и звучен благодарение на специфичния изказ на шопския диалект и никога не старее и не се забравя. Осмивайки егоцентричния стремеж към нарцистично себепоказване на фона на невежество и липса на елементарна култура, иронията и сарказмът имат особена сила на въздействие, когато звучат на езика на шопския хумор и шопския диалект на говора...
Нека да не се надсмиваме на шопите, а да се смеем от душа на тяхната своеобразна самоирония и народна мъдрост. И те са хора...

Пожелавам на всички весела неделна почивка!


ХА ХА ХА!
Коя е Мери, коя е Мара?






Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. amore - Радвам се, че отново си тук, Томич!
20.08.2011 21:24
Благодаря за неподправения хумор! Стана ми и смешно, и мило. Толкова са мили интелектуално-диалектните напъни на милите ни баби и дядовци. Колко сме се смели на невъзможността им да произнесат правилно модерните думички... Сърдечен поздрав от мен!
цитирай
2. tili - Охо! Томича
20.08.2011 23:43
се появи:))) Да му тропнем едно шопско... Ихууу;-)))
цитирай
3. tomich - Тук съм, Аморе, ама...
21.08.2011 11:36
да си призная под сурдинка, докато качвах писмото на компа, от смях ме сполетя разстройство. Добре че у парламенто има сервиз!...:))))

Не си ли забелязала, че хумора на шопите е "рационалистичен", основан на здрав разсъдък и опит в живота. Например, "Оти да се косим (да се ядосвам) като че ми мине?". Дори и това "Е па, те такова животно нема" ни говори, че шопът твърдо вярва на обективната селска реалност, в която се е родил, израснал и живее. В нея няма животни с толкова дълги шии...:)) И като се замислим по-дълбоко, трябва да признаем, че шопът никак, ама никак не е глупав. Чудя се, защо всички глупости и дивотии, които се вършат у нас, се приписват злобно и често на шопите!? Невежеството, неграмотността и глупостта не са запазена "фирмена марка на шоплука", защото те се ширят по всички крайща на страната...
Благодаря, Зорнице, че взе отношение по темата.
Приятен почивен ден ти желая!
цитирай
4. tomich - Привет, Лили!
21.08.2011 11:56
Е да, аз съм като фантом - внезапно изчезвам и ненадейно се появявам :)) Готов съм, Тили, и с удоволствие бих тропнал с тебе едно ситно шопско, ама де я музиката на Ибро Лолов, а?;-)))
Денят предвещава да е горещ. У парламенто имаш ли лимит? :)))
Всичко хубаво и благодаря, че намина!
цитирай
5. veninski - Развесели ме, приятелю! Поздрави ...
22.08.2011 08:20
Развесели ме, приятелю! Поздрави от Родопите!
цитирай
6. tomich - Здравей, Васко,
22.08.2011 13:41
Радвам се, че съм успял да те развеселя малко, добри ми приятелю! Без смях за никъде не сме, не можем оцеля...
Поздрави от нашата Витоша!
цитирай
7. priqtel12 - Мен също ме развесели.
27.08.2011 23:18
Поздрави!
цитирай
8. shtaparov - Браво!
30.08.2011 10:24
Много добре! Шопът ясно демонстрира пренебрежението си към чуждите думи,понеже не е сбъркал нито една Българска дума!
цитирай
9. tomich - Че как иначе...
30.08.2011 14:12
Че как иначе, Иве, нали сме приятели!:)
Поздрав и на теб!
цитирай
10. tomich - Така е, напоследък чуждиците
30.08.2011 14:15
....навлизат безотговорно (и нахално!) в българския език без да ни питат разбираме ли ги или не. Абе, същински навлеци! :)
Благодаря за посещението!
цитирай
11. анонимен - Учете шопски,образовайте се!!!
27.10.2011 22:33
Историята е интересна и забавна, но в нея са включени много нови и сложни думи и изрази които един обикновен шоп не използва. Има много думи които не са от шопския диалект като " ГА" в место "КАТ " или "КОГА". В место "търсиш"- "ТРЪСИШ" и други.
цитирай
12. tomich - 11.ан
27.10.2011 23:45
Ама, виж сега, и шопският език е като българския. Има "литературен шопски" и "шопско просторечие" :)) Неизвестният автор на тази история, очевидно е предпочел да я напише на съвременен литературен шопски. Човеко е бил образован шоп и обогатил шопския с нови, може би сложни, но в крак със съвремието думи... Ако надзърнеш в елин-пелиновите разкази за Пижо и Пенда, ще забележиш литературния шопски диалект:) Така че не му връзвай гайле на авторо :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tomich
Категория: Други
Прочетен: 730647
Постинги: 101
Коментари: 1060
Гласове: 6926
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031